A PROBLÉMA FORRÁSA: KOKSZOSODÁS
A dugattyús motorokban az égéstérből származó gázok egy kis része a forgattyúsházba kerül, majda szívócsonkon keresztül visszajutnak a motorba. Ezek a gázok olajgőzt és égési melléktermékeket (kormot) tartalmaznak, melyek lerakódásokat képeznek. A hagyományos (indirekt) szívócsőbefecskendezés estén az üzemanyag tisztán tartja a szelepeket és a hengerfej szívócsatornáit, ám közvetlen befecskendezés esetén a kipufogógáz-visszavezető (EGR) szelepen keresztül, a feltöltővel rendelkező motorok esetén pedig a töltőlevegővel érkező minimális motorolaj a szívócsőbe kerülve lerakódik a szívószelepek szárán és hátoldalán. A koromtól felmelegszik a szelepvezető és a szelepszár szimering, ami már nem tudja kellően ellátni az olajlehúzó feladatát. Ennek következményeként az olaj átszivárog a hengerbe, ami a megnövekedett olajfogyasztás mellett dugattyú kokszosodást is okoz.

DUGATTYÚTETŐ TISZTÍTÁS
A dugattyútető erőteljes kokszosodása okozhatja a legsúlyosabb problémát, mert ha az
ott lerakódott nagyobb mennyiségű koksz a terhelés hatására felizzik, akkor az injektor által befecskendezett benzin a keletkezett magas hőtől berobban. Ezzel egy időben a gyújtógyertya
is begyújtja az üzemanyagot és a két egymással szemben álló lángfront találkozása okozta
detonáció olyan extrém terhelést okoz, ami képes lyukat ütni a dugattyútetőre.

A LEGTÖBB HELYEN CSAK A SZÍVÓSORT ÉS A SZELEPEKET TISZTÍTJÁK
 A DUGATTYÚTETŐT NEM!
A SZALA MOTOR PLUSZKÖLTSÉGEK NÉLKÜL VÉGZI
A DUGATTYÚTETŐ TISZTÍTÁSÁT!

Készítsd el weboldaladat ingyen! Ez a weboldal a Webnode segítségével készült. Készítsd el a sajátodat ingyenesen még ma! Kezdd el